Działania terapeutyczne są opracowywane na podstawie przeprowadzonego badania diagnostycznego i stworzonej „mapy” problemu. Prowadzę terapię w nurcie poznawczo-behawioralnym, która:
W niektórych, uzasadnionych, przypadkach prowadzę terapię schematów. Terapia schematów integruje klasyczną terapię poznawczo-behawioralną z innymi modelami terapeutycznymi, między innymi z teorią przywiązania, z koncepcją psychodynamiczną oraz z modelami terapeutycznymi skoncentrowanymi na emocjach. Uczyłam się tej metody pracy podczas warsztatów prowadzonych przez doktora Loosa, współautora adaptacji terapii schematów do pracy z dziećmi i młodzieżą.
Podczas pracy z dziećmi korzystam z szeregu zabaw terapeutycznych oraz bajek terapeutycznych. W pracy z nastolatkami używam dialogu motywującego.
Dziecko jest zależne od swoich rodziców a im młodsze dziecko, tym ta zależność jest większa. Powodzenie terapii często jest uwarunkowane współpracą rodziców z terapeutą. Dlatego plan terapii może zawierać moduły skierowane do rodziców, w trakcie której uczą się oni jak być skutecznymi terapeutami własnego dziecka i wspólnie z psychologiem opracowują konkretne plany działań terapeutycznych.
Aby jak najlepiej prowadzić terapie, swoją pracę poddaję systematycznej superwizji w nurcie poznawczo-behawioralnym.
Copyright 2019 - Gabinet psychologiczny dla dzieci i młodzieży. Wszystkie prawa zastrzeżone